16 sposobów na promocję Twojego kanału YouTube w 2023 roku!

16 sposobów na promocję Twojego kanału YouTube w 2023 roku!

YouTube to w naszych czasach ulubiona internetowa platforma do udostępniania filmów. Jest to również druga najczęściej odwiedzana witryna ( oraz wyszukiwarka ) na świecie! Każdego dnia na YouTube publikowane jest około 10 milionów nowych materiałów!

Jeśli zatem walczysz o zwiększenie bazy subskrybentów YouTube lub po prostu chcesz przenieść swoją strategię rozwoju w mediach społecznościowych na wyższy poziom i zacząć zyskiwać więcej odsłon, przychodzimy z pomocą. Istnieje kilka kluczowych sposobów promowania swojego kanału YouTube, z których powinieneś skorzystać, chcąc szybko rozwinąć swój kanał.


1. PROMOWANIE NA WIELU PLATFORMACH


Najprostszym sposobem promowania kanału YouTube jest jego promocja na różnych platformach. Mówiąc najprościej, promocja międzyplatformowa oznacza udostępnianie filmów z YouTube na innych profilach w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram i TikTok. W ten sposób docierasz do odbiorców na więcej niż jednej platformie, co zwiększa Twoje szanse na zdobycie nowych subskrybentów i większe zaangażowanie.

Umiejętne korzystanie z tej metody potrafi dostarczyć nieco organicznego ruchu oraz odsłon pod materiały, co jest szczególnie ważne, gdy zaczynamy nagrywać filmy na YouTube i każda odsłona jest na wagę złota!




2. WORD OF MOUTH


Nie ma to jak dobry, staromodny marketing szeptany, który pomoże Ci zbudować grono odbiorców! Udostępnianie swojego kanału YouTube znajomym i rodzinie oraz zachęcanie ich do tego samego może pomóc Ci dotrzeć do większej liczby potencjalnych subskrybentów, niż myślisz!

W rzeczywistości poczta pantoflowa często ma wyższy wskaźnik sukcesu, ponieważ udostępniasz treści osobom, które Cię znają i którym na Tobie zależy – a zatem są bardziej skłonne do subskrybowania i angażowania się w Twoje treści.



3. PUBLIKOWANIE NA FORACH


Publikowanie postów na odpowiednich forach to świetny sposób na zwiększenie zasięgu treści. Niezależnie od tego, czy jest to Reddit, Quora, czy klasyczne forum internetowe, znajdź niszę odpowiednią dla Twojego kanału YouTube i zacznij angażować się w publikowanie postów. Możesz również wykorzystać grafiki zachęcające do wejścia na Twój kanał i wrzucić je w podpis, aby wyświetlały się przy każdym komentarzu! Warto zaangażować swoje działania w taki sposób, aby promocja nie była nachalna i ciekawa. Unikaj publikowania niechcianych treści, ponieważ często są one uważane za spam.


4. KOMENTARZE POD FILMAMI


Różni się to nieco od klasycznej promocji międzyplatformowej, w której udostępniasz swoje treści na własnych profilach w mediach społecznościowych. Publikowanie w komentarzach umożliwia promowanie kanału w sekcji komentarzy dowolnej platformy lub witryny. Nie musisz nawet udostępniać linku! Samo komentowanie na innych kanałach YouTube zwiększy Twoją widoczność dla innych użytkowników.

Możesz także swobodnie wspomnieć o swoich treściach w swoim komentarzu, aby zbudować intrygę. Powiązanie obecnych treści z powrotem z własnym kanałem może zachęcić użytkowników do obejrzenia Twojego kanału, zwłaszcza jeśli jest w podobnej niszy.

UWAGA! Aby dodatkowo wspomóc swoje działania możesz skorzystać z naszej usługi, która doda polubienia pod Twoje komentarze na YouTube!

Dzięki temu Twój komentarz pojawi się jako pierwszy pod każdym filmem wideo na YouTube, który skomentujesz! Wykorzystując skutecznie wspomnianą metodę możesz w bardzo łatwy sposób przyciągnąć tysiące osób, które wejdą na Twój kanał i zobaczą Twoje filmy!


Nie poprzestawaj na YouTube! Komentowanie filmów TikTok, postów na Facebooku, postach na Instagramie, transmisjach na Twitchu i nie tylko może pomóc w budowaniu zaangażowania na kanale YouTube.





5. WSPÓŁPRACA Z INNYMI TWÓRCAMI


Jeśli chcesz się rozwijać, współpraca z innym kanałem YouTube lub osobą wpływową w mediach społecznościowych może być świetnym sposobem na zwiększenie zaangażowania!

Często filmy tworzone we współpracy lub „wspólne” składają się z dwóch części. Pierwsza połowa treści zostanie opublikowana na kanale jednego YouTubera, a druga połowa na kanale drugiego YouTubera.

Obaj twórcy treści wspominają o współpracy na początku swojego filmu i zachęcają widzów do odwiedzenia współpracującego kanału, aby zobaczyć resztę treści. Będą również oznaczać się nawzajem w polu opisu i linkować do innego filmu, aby ułatwić dostęp.

W ten sposób każdy YouTuber czerpie korzyści z publiczności drugiego, często podwajając (a nawet potrajając) swój zasięg!


6. BUDOWANIE SPOŁECZNOŚCI


Budowa zżytej społeczności może zdziałać cuda w promocji Twojej witryny w YouTube. Często, gdy widzowie czują się docenieni przez swojego ulubionego twórcę treści, dobrowolnie udostępniają Twoje treści i rozpowszechniają informacje w swoich social mediach.

Tworzenie społeczności wokół Twojego kanału, na karcie Społeczność YouTube lub na platformie takiej jak Discord, może pomóc zbliżyć widzów i zachęcić ich do dalszego budowania społeczności i wkładu w rozwój Twoich treści!


7. WSPOMINANIE O INNYCH TWÓRCACH


Jeśli udało Ci się zdobyć przyzwoitą liczbę obserwujących, dlaczego nie pomóc innym twórcom, dając im możliwość zaistnienia i wspomnieć o nich w materiale? Nie musi to być kanał z mniejszą liczbą subskrybentów – wystarczy każdy kanał, który podziwiasz! Upewnij się, że Twoje wspominki o twórcach (np. od których czerpiesz inspirację) są szczere. W swoich filmach możesz również oznaczać ulubionych twórców.

Są szanse, że dowiedzą się o tym i docenią twoje wsparcie, często wspominając również o Tobie - lub przynajmniej zyskasz subskrypcję!


8. TWORZENIE PLAYLIST


Jeśli tworzysz wiele treści, które dobrze ze sobą współgrają, utworzenie niestandardowych playlist kanału to świetny sposób, by upewnić się, że widzowie pozostaną na Twoim kanale.

Gdy skończą oglądanie jednego filmu, playlista automatycznie wyświetli następny film, budując ogromne zaangażowanie na swoim kanale bez konieczności kiwnięcia palcem! Oprócz dodatkowych wyświetleń, które zagwarantuje Ci playlista zyskasz również wartościowe czasy oglądania, które przełożą się na lepsze promowanie materiałów w wyszukiwarce YouTube!




9. WSPOMINANIE O STArszych filmach


Wspominanie o poprzednich treściach w najnowszych filmach (i tworzenie linków do nich w celu ułatwienia dostępu) to świetny sposób na utrzymanie stałego zaangażowania na kanale i zyskania dodatkowych wyświetleń. To także świetny sposób na odświeżenie starszych treści. Stare filmy często nie cieszą się tak dużym zaangażowaniem ani uwagą, jak Twój kanał rozwija się z czasem. Warto zatem o nich wspominać oraz do nich kierować. Być może kilka wyświetleń sprawi, że algorytm dostrzeże stary materiał i będzie go promować do osób, które jeszcze nie znają Twojego kanału!


10. DODAWANIE TŁUMACZEŃ


Dodawanie niestandardowych tłumaczeń do swoich filmów to świetny sposób na zwiększenie zasięgu wśród odbiorców. Możesz zachęcić widzów do przesyłania tłumaczeń po opublikowaniu filmu lub zatrudnić tłumaczy online — wybór należy do Ciebie! Jeśli uważasz, że Twoje filmy mogą zaciekawić nie tylko polskich odbiorców, warto dodać przynajmniej jedno tłumaczenie w języku angielskim do swoich materiałów.


11. KONKURSY DLA WIDZÓW


Świetnym sposobem na zwiększenie zaangażowania i promocję swojego kanału YouTube jest zorganizowanie konkursu lub rozdania w YouTube.

Upewnij się, że Twoje zasady są proste i zachęcaj użytkowników do angażowania się lub promowania kanału. Może to być komentowanie filmu na YouTube lub innego posta w mediach społecznościowych, oznaczanie znajomego w filmie lub poście albo odwiedzanie witryny osoby trzeciej.

Pamiętaj, aby odpowiednio nagrodzić zwycięzcę na końcu!


12. INWESTYCJA W USŁUGI SOCIAL MEDIA


Jeśli pomimo publikacji kolejnych filmów nie widzisz dużego wzrostu, możliwe, że algorytm YouTube działa przeciwko Tobie. Może się wydawać, że stąpasz po wodzie – bez względu na to, co robisz, nie możesz zrobić żadnego postępu na YouTube. Nazywa się to plateau i jest powszechne — nawet w przypadku najbardziej doświadczonych twórców treści.

Szybkim i łatwym sposobem na zwiększenie zaangażowania na kanale YouTube jest kupowanie wyświetleń YouTube, polubień, komentarzy, subskrybentów i wszelkich innych działań, których potrzebujesz.

Gdy to zrobisz, zbudujesz solidny fundament zaangażowania, który może pomóc Twojemu kanałowi i treściom dotrzeć do szerszej publiczności. YouTube traktuje priorytetowo treści, które mają wysoki poziom zaangażowania, co może być trudne do osiągnięcia, gdy dopiero zaczynasz.

Kupując wyświetlenia YouTube, subskrybentów, polubienia i inne rodzaje zaangażowania, dajesz swojemu kanałowi impuls, którego potrzebuje, aby potencjalnie pojawił się na stronie głównej YouTube i na pasku bocznym Polecane. Dajesz również sygnał innym odbiorcom, że warto dać szansę Twojemu materiałowi i kliknąć go, ponieważ prawdopodobnie przedstawia ciekawe wartościowe treści!




13. ZACHĘCANIE WIDZÓW DO AKTYWNOŚCI


Zachęć ludzi do komentowania Twoich filmów, prosząc ich o skomentowanie określonej frazy lub emotikonu, aby pokazać, że dotarli do określonego miejsca w filmie. Czyniąc zaangażowanie rodzajem gry, zwiększasz poziom interakcji z odbiorcami i budujesz poczucie wspólnoty w tym procesie!



14. DOBRA MINIATURKA


Miniaturka Twojego filmu w YouTube jest pierwszą rzeczą, którą użytkownicy widzą podczas szukania materiału do obejrzenia — więc niech się liczy! Jeśli zauważysz spadek lub stabilizację zaangażowania, być może nadszedł czas, aby ulepszyć swoje miniaturki. Coś tak prostego jak miniaturka może zmienić świat!



15. YOUTUBE SHORTS


Jeśli jeszcze nie próbowałeś tworzyć YouTube Shorts, na co czekasz? YouTube Shorts to świetny sposób na tworzenie niewielkich treści o ogromnym potencjale. Spróbuj tworzyć filmy Short pomiędzy regularnie planowanymi treściami, aby utrzymać zainteresowanie widzów podczas oczekiwania na Twój najnowszy film!

Twój short może łatwo stworzyć viral i trafić do tysięcy odbiorców, którzy zobaczą Twój kanał i Twoje treści!


16. SŁOWA KLUCZOWE


Bez względu na to, jaka jest Twoja nisza, upewnienie się, że Twoje treści znajdują się w rankingu zoptymalizowanych słów kluczowych, jest bardzo ważne. Prostym sposobem wyszukiwania słów kluczowych jest szybkie wyszukiwanie w Google tematu, dla którego tworzysz film.

Alternatywnie możesz skorzystać z dedykowanych narzędzi do badania słów kluczowych, takich jak Wordtracker lub np. wtyczka VidIQ. Pamiętaj, aby zintegrować wyszukiwaną frazę z tytułem lub opisem filmu, aby uzyskać najlepsze wyniki.


Promowanie swojego kanału YouTube może wydawać się zniechęcające, ale dzięki kilku prostym asom w rękawie nie ma ograniczeń co do tego, co możesz osiągnąć! Warto również skorzystać z naszej pomocy, aby szybciej rozwinąć swój kanał.

Kupując subskrybentów YouTube, wyświetlenia, komentarze i inne formy zaangażowania, a także mając support z wieloletnim doświadczeniem (również jako twórcy) dajesz swojemu kanałowi najlepsze szanse na zdobycie popularności. Na co więc czekasz?




Sprawdź nasze Usługi, aby zobaczyć nasz niesamowity wybór sposobów do promowania w mediach społecznościowych! Zerknij również w opis, aby dowiedzieć się nieco więcej o każdej z nich!

Chcesz jeszcze więcej wskazówek i sztuczek od profesjonalistów? Sprawdź resztę naszego bloga, aby uzyskać jeszcze bardziej szczegółowe przewodniki i wiedzę branżową!